Webs al punt .cat

Bases

Convocatòria 2016-17 oberta des del 17 d'octubre

Descarrega les bases en PDF

Benvinguda / Benvingut al nostre concurs de llocs web!
CONVOCATÒRIA 2016-17 OBERTA DES DEL 17 D’OCTUBRE.

El període d’inscripció de la convocatòria 2016-17 anirà des del 17 d’octubre fins al 31 de gener del 2017.

Tots els grups inscrits amb dominis registrats teniu fins al 12 de març a les 23:59 per a treballar en el vostre lloc web i enviar un correu a info@websalpunt.cat responent les 4 preguntes que trobareu a l’apartat Calendari. A partir d’aquí els vostres webs passaran a mans del jurat.

En aquest apartat trobaràs tota la informació que necessites per poder desenvolupar el teu Web al punt .cat i guanyar premis interessants.

bases

Tema

El tema del lloc web és lliure. 

El contingut de tots els llocs web presentats (text, imatges, animacions, música i sons) ha de ser propi o si es reprodueix s’ha de tenir el permís de l’autor/a i informar del seu origen. Només s’avaluarà el contingut públic del lloc web.
El lloc web que feu ha ser creative commons o de llicència lliure i ha de portar el logotip de la llicència de creative commons que hàgiu escollit.

El contingut del lloc web ha de ser com a mínim en català. També es valorarà molt la correcció ortosintàctica del web. Podeu trobar recursos gratuïts que us poden ajudar a l’apartat de recursos.

A la pàgina principal del vostre lloc web ha de constar el logotip del concurs Webs al punt .cat i un enllaç al seu web (http://www.websalpunt.cat), a més a més del logotip del registrador que hàgiu escollit i l’enllaç a la seva pàgina. Podeu trobar els logotips aquí.

Als alumnes de CFGS se’ls valorarà amb més punts si desenvolupen un programa o mòdul que faci alguna funcionalitat (per exemple: web que serveixi per a fer reserves a un hotel, que faciliti el compartir cotxe, que posi en contacte au-pairs per compartir experiències, per intercanvi d’allotjament per fer vacances, etc.).

 

PREMI ESPECIAL FUTURS PERIODISTES AMIC – FUNDACIÓ PUNTCAT

Aquest any atorgarem un Premi Especial Futurs Periodistes AMIC – Fundació puntCAT al millor web de temàtica periodística fet dins del concurs. Volem premiar al millor mitjà de comunicació digital fet per estudiants que participin al Webs al punt .cat amb informació i continguts d’actualització periòdica durant el temps de vigència del concurs.

Per a participar en aquesta categoria, us hi heu d’haver apuntat en el moment de fer el registre del grup.

Inscripció

Cal participar al concurs en grups de 2 a 5 alumnes, sempre acompanyats d’un/a professor/a o mestre/a tutor/a. Un/a professor/a pot ser el/la tutor/a de varis grups.

Us podeu registrar des d’aquí.

El concurs està dividit en tres categories:

1 – de 1r a 4t d’ESO
2 – de 1r a 2n de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà
3 – Cicles Formatius de Grau Superior

El termini d’inscripció va des del 17 d’octubre de 2016 fins al 31 de gener de 2017.

Penseu quin nom li voleu posar al vostre lloc web, sempre seguit del domini .cat

Caldrà que registreu el vostre domini amb Dinahosting. El registre i el primer any d’allotjament del vostre domini serà gratuït, gràcies a la gentilesa de la Fundació puntCAT i del registrador Dinahosting que col·labora en aquest concurs.

El lloc web/bloc ha de mostrar al navegador el domini .cat, però no cal que estigui allotjat necessàriament a l’espai posat a disposició per part del registrador. Es triï l’opció que es triï, cal que surti al web el logotip del registrador.

Els professors no poden crear els continguts del lloc web, però com a tutors han de complir les seves funcions de tutoria i ajudar al grup a desenvolupar el seu lloc web.

El tutor és el responsable que el grup inscrit compleixi les normes del concurs.

Si el lloc web no compleix les normes del concurs, la Fundació puntCAT el pot desqualificar i treure del concurs i/o suspendre el servei d’allotjament i el grup concursant que l’estigui fent servir.

Quan tingueu el vostre lloc web acabat, ens haureu d’avisar enviant-nos un correu a info@websalpunt.cat amb la següent informació:

1 – Qui ha fet el lloc web: nom del domini, nom de l’equip, curs i escola
2 – Quina finalitat té el lloc web i per a quina audiència s’ha fet
3 – Drets del lloc web: què s’ha fet per a protegir els drets d’altres autors. Què s’ha fet per a evitar el plagi del vostre lloc web.
4a – Per què creieu que, basant-vos en els criteris d’avaluació, el vostre equip hauria de guanyar un dels premis del concurs.
4b – Si sou alumnes de CFGS i heu fet una aplicatiu amb una funcionalitat que ja existeix, per què creieu que el vostre és millor

Registrador

El registrador que participa aquest any al concurs Webs al punt .cat, Dinahosting, us ofereix com a mínim:

1GB d’allotjament web
5GB de transferència mensual
PHP5
1 base de dades de MySQL
Servidors de DNS
Gestió del DNS
3 comptes de correu electrònic amb 100MB cadascun
1 compte d’accés per FTP

Recordeu que abans de fer el registre, el vostre tutor us ha d’inscriure i ser acceptats al concurs. Quan us validem la inscripció, us enviarem un correu amb un codi que us permetrà fer el registre del domini amb el que participareu al concurs de forma completament gratuïta.

Calendari

17 d’octubre 2016:
Es convoca el concurs Webs al punt .cat.

17 d’octubre 2016 – 31 de gener del 2017:
Us apunteu al concurs i registreu el vostre domini .cat.

17 d’octubre 2016 – 3 de març 2017:
Treballeu en el vostre lloc web.

Fins al 12 de març 2017 a les 23:59:
Ens envieu un correu a info@websalpunt.cat avisant-nos quan el vostre lloc web estigui acabat i responeu a les 4 preguntes.

1 – Qui ha fet el lloc web: nom del domini, nom de l’equip, curs i escola.
2 – Quina finalitat té el lloc web i per a quina audiència s’ha fet.
3 – Drets del lloc web: què s’ha fet per a protegir els drets d’altres autors. Què s’ha fet per a evitar el plagi del vostre lloc web.
4a – Per què creieu que, basant-vos en els criteris d’avaluació, el vostre equip hauria de guanyar un dels premis del concurs.
4b – Si sou alumnes de CFGS i heu fet una aplicatiu amb una funcionalitat que ja existeix, per què creieu que el vostre és millor?

20 de març 2017:
La Fundació puntCAT publica tots els llocs web presentats i acabats a http://www.websalpunt.cat i els passa als membres del jurat. S’habilitarà un procés per a què els internautes puguin votar el seu lloc web preferit, d’entre els que participen al concurs de Webs al punt .cat.

20 de març – fins al 27 de març de 2017 a les 17:00:
Votació popular a través dels M’agrada de Facebook.

La detecció de mètodes fraudulents per a la obtenció de vots/likes (compra de vots/likes, vots/ likes provinents de perfils falsos … etc. ) serà motiu de desqualificació automàtica del grup beneficiat per aquest tipus de vots. Donat el cas, es comunicaria la desqualificació al grup afectat i no es podria recórrer.

4 de maig 2017:
Es publiquen els finalistes del Webs al punt .cat. Anunciarem les escoles finalistes per categories.

26 maig 2017:
Lliurament de premis.

Valoració

Un jurat analitzarà tots els llocs web presentats i valorarà els següents criteris englobats en 4 blocs. Cada bloc es puntuarà sobre 25 punts i, per tant, la puntuació màxima de cada web pot ser de 100 punts.

A més a més, el jurat valorarà positivament si el contingut i disseny del web són propis i originals i, als alumnes de CFGS, se’ls valorarà amb més punts si desenvolupen un programa o mòdul que faci alguna funcionalitat.

El jurat tindrà en compte la correció ortosintàctica del web i valorarà positivament aquells webs que tinguin poques faltes. Per evitar les faltes us recomanem que feu un cop d’ull als correctors gratuïts que podeu trobar aquí.

A continuació trobareu els aspectes que el jurat tindrà en compte sobre cada web per a determinar la seva puntuació:

1. Atractiu

  • El contingut, és atractiu per a l’audiència per a qui s’ha fet?
  • El contingut, copsa l’atenció de qui visita la pàgina? L’exposició del tema i el format, són engrescadors i originals? Per exemple, es fan servir arxius d’àudio, vídeo, etc. a més del text?
  • Està actualitzat el web, segons si s’escau pel tema que tracta? (un web de notícies d’actualitat s’hauria d’actualitzar més que un web d’història). Teniu cap motiu per visitar el web de manera regular?
  • Es pot interactuar amb el contingut?
  • Es llegeix bé el text? És adequada la mida de les lletres? El color del fons i el del text són compatibles per poder llegir-ho fàcilment?
  • Els textos estan escrits correctament? No són massa llargs ni massa curts? Les frases tenen la mida adequada o es fan llargues de llegir? Trobeu que la redacció és àgil?
  • El lloc web dedica l’espai necessari al tema escollit? Té una bona presentació?
  • Es fan servir textos alternatius per a les imatges?
  • És un web dinàmic?
  • El web, aporta un valor afegit a la xarxa electrònica mundial?

Per als qui optin al premi Futurs Periodistes també es tindrà en compte:

  • La web reflecteix la immediatesa de la comunicació online? S’actualitza a diari o amb força freqüència (durant els dies de durada del concurs)?
  • Els continguts són de creació pròpia dels periodistes del mitjà? I si no ho són, els periodistes afegeixen el seu toc personal? Es valorarà de forma més positiva que els continguts siguin d’elaboració pròpia.
  • S’inclou material audiovisual: fotos, vídeos, entrevistes, àudios?

2. Usabilitat

  • És un lloc web ordenat i ben estructurat?
  • S’ha pensat en el contingut abans de crear el lloc web?
  • El contingut, resulta agradable a l’usuari?
  • És fàcil navegar pel contingut? La navegació, pot predir-se? És sempre estable? Apareix sempre al mateix lloc de cada pàgina?
  • El guió, el text, els diàlegs i les imatges, s’adapten al públic que visitaria el web?
  • L’audiència a qui va dirigit pot trobar el contingut en la seva llengua nadiua? Si el text s’ha traduït d’una altra llengua, ha estat revisat per un parlant nadiu per evitar errors ortogràfics i d’altres tipus?
  • Són clares les instruccions?
  • El nom del domini és senzill i fàcil de recordar?
  • Aquest lloc web, funciona amb tots els navegadors?
  • El web ofereix una visió de conjunt del contingut?
  • La informació es classifica per categories? Està ben prioritzada?
  • Estan ben estructurades les pàgines? Es fan servir taules o fulls d’estil en cascada?

Per als qui optin al premi Futurs Periodistes també es tindrà en compte:

  • Respecta la web una estructura típica de mitjans digitals de comunicació? Per exemple: una portada amb les darreres notícies i seccions temàtiques.
  • Són les seccions del mitjà coherents amb el seu objectiu? Per exemple, cultura, esports, entrevistes, natura, salut, famosos, lleure, etc. segons tipus de mitjà informatiu que sigui.
  • És fàcil trobar la informació que el lector necessita?

3. Fiabilitat

  • El contingut, és fiable? S’identifica clarament qui el produeix?
  • S’ofereix al visitant la informació que necessita? Aquesta, es presenta de manera coherent?
  • El contingut, compleix la legislació del país? L’administrador/a del web, s’ha assegurat que el contingut no infringeixi els drets de propietat intel·lectual d’altres persones o organitzacions?
  • Un visitant del web, pot fer servir el contingut de manera segura? Ofereix continguts que puguin ser ofensius per a usuaris menors d’edat o que en puguin afectar seriosament el desenvolupament?
  • Recull dades personals aquest lloc web? És realment necessari recollir dades personals de l’usuari? El contingut, ofereix informació transparent sobre la confidencialitat de les dades personals?
  • S’actualitza i es revisa de manera regular el contingut per tal d’assegurar-se una bona qualitat?
  • Heu trobat tota la informació que buscàveu?
  • Estan completes totes les pàgines? Hi falta informació?
  • És útil la informació que dóna el web? És comprensible i fàcil de reconèixer?
  • El web, inclou informació de contacte?

Per als qui optin al premi Futurs Periodistes també es tindrà en compte:

  • Són els continguts reals, creïbles i contrastats?
  • Són les temàtiques i seccions del web coherents entre elles?
  • Es citen correctament les fonts en el cas que la informació, fotos, vídeos… hagin estat trets d’altres webs o mitjans de comunicació?
  • Es complementa la informació del web amb material tret de xarxes socials?
  • Hi ha una secció editorial al web?
  • Té el web una secció de contacte amb els editors/redacció?

4. Competència i comprensió d’Internet

  • Teniu la impressió que els participants saben com funciona un lloc web? I com funciona Internet?
  • Tenen penjades imatges al web? Estan situades al lloc que els correspon?
  • No pesen massa, les imatges? Estan ben comprimides? Triguen poca estona a carregar-se?
  • Les dimensions del lloc web, són correctes? S’han tingut en compte les «normes d’Internet»? (Per exemple: el desplaçament vertical funciona bé però el desplaçament cap a la dreta no s’ha fet, el logotip superior enllaça amb la pàgina inicial, etc.)
  • Funcionen els enllaços?
  • Funciona amb tots els navegadors aquest lloc web?

Per als qui optin al premi Futurs Periodistes també es tindrà en compte:

  • Els mitjans de comunicació digital es financen principalment a través de la publicitat. En funció d’aquesta realitat, el web inclou d’alguna manera, encara que no funcioni realment, espai publicitari reservat o anuncis i bàners?

Legislació

Els continguts del lloc web hauran de complir amb la legalitat vigent. Si teniu dubtes sobre què es pot fer a un lloc web amb dades personals o amb materials creats per altres persones, us recomanem que consulteu:

Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal

Llei de propietat intel·lectual

La Fundació puntCAT arxivarà les obres guanyadores per a utilitzar-les com exemples de properes edicions o per a estudiar-ne les tendències.

Concurs d’aplicacions mòbils

Enguany també s’obre la possibilitat de concursar amb la variant d’Apps al punt .cat, dedicada a l’elaboració d’aplicacions per a telèfons mòbils.

Cal participar-hi en grups de 2 a 5 alumnes, sempre acompanyats d’un/a professor/a o mestre/a tutor/a. Un mateix professor pot ser el tutor de varis grups.

El concurs es compon d’una única categoria en la qual hi poden participar alumnes de:

  • Batxillerat
  • Cicles Formatius de Grau Mitjà
  • Cicles Formatius de Grau Superior

El termini d’inscripció acaba el dia 31 de gener del 2017. Tot i això, les apps es podran seguir desenvolupant fins el dia 3 de març a les 23:59.

La temàtica de l’App és lliure. Podent així desenvolupar-hi treballs realitzats al llarg del curs 2016/2017 o en cursos anteriors. El contingut de totes les apps presentades (text, imatges, animacions, música i sons) ha de ser propi o si es reprodueix s’ha de tenir el permís de l’autor/a i informar del seu origen. Només s’avaluarà el contingut públic del lloc web.

El contingut de l’aplicació mòbil ha de ser com a mínim en català. També es valorarà molt la correcció orto-sintàctica del web. Podeu trobar recursos gratuïts que us poden ajudar a l’apartat de recursos.

Totes les aplicacions hauran de tenir un lloc web .cat de presentació. Aquest ha de ser senzill, on s’hi desenvolupi una descripció de l’aplicació mòbil en qüestió i haurà de mostrar el logo del concurs Webs al punt .cat, el logo del registrador Dinahosting i el logo de Creative Commons que hagueu escollit.

Per a poder participar al concurs us haureu d’inscriure a través de la inscripció de Webs al punt .cat, triant la categoria Apps al formulari. Després rebreu un codi per a poder donar d’alta gratuïtament per un any un domini .cat

En relació als criteris de valoració general,a les Apps que participin al concurs se’ls valorarà el fet que siguin útils, innovadores i originals. A més a més, també es valorarà que puguin arribar a resoldre problemes de la vida quotidiana (per exemple: web que serveixi per a fer reserves a un hotel, que faciliti el compartir cotxe, que posi en contacte au-pairs per compartir experiències, per intercanvi d’allotjament per fer vacances, etc.).

També es tindrà en compte si s’ha desenvolupat l’App per a ser utilitzada tant des de dispositius Android com des de dispositius d’Apple.

Les Apps que presenteu al concurs s’hauran de poder trobar al centre d’aplicacions corresponent (Play Store, Apple Online Store, entre d’altres).

Quan tingueu l’aplicació mòbil acabada, ens haureu d’avisar, abans del 3 de març de 2017 a les 23:59, enviant-nos un correu a info@websalpunt.cat amb la següent informació:

  1. Qui ha fet l’App: nom de la App, nom del domini web on hi ha la descripció, nom de l’equip, curs i escola.
  2. Quina finalitat té la vostra aplicació mòbil i per a quina audiència s’ha fet.
  3. Drets del l’App: què s’ha fet per a protegir els drets d’altres autors. Què s’ha fet per a evitar el plagi de la vostra aplicació.
  4. Per què creieu que, basant-vos en els criteris d’avaluació, el vostre equip hauria de guanyar un dels premis del concurs.
  5. La vostra App segueix un model sense ànim de lucre o un model de negoci?
    Si segueix un model de negoci, de quina forma teniu pensat guanyar diners amb la vostra App?
  6. Quina creieu que pot ser la competència de la vostra App, existeixen referents  semblants a la vostra proposta?

CRITERIS DE VALORACIÓ PARTICULAR

Les Apps es puntuaran sobre 115 punts on la correcció ortosintàctica valdrà 10 punts.

Concepte
(35 punts)
Problema que vol resoldre
– Identificació clara de la necessitat/problema
– Complexitat del problema
– Adequació de la solució proposada
– Solidesa del model de negoci

Nivell d’innovació
– Originalitat de la solució
– Originalitat dels recursos utilitzats

Utilitat
– App útil per la vida quotidiana

Usabilitat i experiència d’usuari (35 punts)
Estructura
– Disseny estructural correcte
– Facilitat per situar-se dins l’entorn o el procés
– Adaptació a l’edat/públic al que va dirigit

Atractiu
– Combinació de colors/fons amigable
– Atractiu visualment

Continguts
– Aporten valor afegit
– Multidioma
– Grau d’originalitat

Desenvolupament tècnic (25 punts)
Fiabilitat
– Funcionament correcte
– Assoliment resultat esperat

Recursos
– Utilització d’estàndards
– Utilització de llibreries
– Utilització correcta dels recursos

Web de presentació (10 punts)
– Explicació clara de la utilitat de l’App
– Oberta a la participació i conèixer l’experiència de l’usuari

Torna