Webs al punt .cat

Bases

Convocatòria 2017-18 oberta des del 12 de setembre

Descarrega les bases en PDF

Benvinguda / Benvingut al WAP’2018
Concurs de creació de Webs i Apps
CONVOCATÒRIA 2017-18 OBERTA DES DEL 12 DE SETEMBRE

La inscripció al concurs s’inicia el 12 de setembre de 2017 a les 12h i finalitza el 15 de gener de 2018 a les 12h

Tots els grups inscrits amb dominis registrats teniu fins al 15 de març a les 23:59 per a treballar en el vostre lloc web o app i enviar un correu a info@websalpunt.cat responent a les preguntes que trobareu a l’apartat Calendari i operativa. A partir d’aquí els vostres webs passaran a mans del jurat. L’11 de maig es celebrarà la jornada final amb la presentació dels projectes per part dels grups finalistes, la deliberació final del jurat i l’entrega de premis per als guanyadors del WAP 2018.

El concurs Webs al Punt.cat és una iniciativa de la Fundació puntCAT.

En aquest apartat trobareu tota la informació que necessiteu per poder desenvolupar el vostre projecte amb websalpunt.cat.

bases

Objectiu

L’objectiu del concurs Webs al punt .cat (en endavant WAP.cat) és el de promoure el coneixement de competències digitals en la comunitat escolar  a través de la creació de llocs web i apps. WAP.cat està destinat a alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Graus Formatius. El concurs també vol estimular la creació de continguts digitals en català.

Finalitat

La finalitat de la iniciativa és que els alumnes creïn un web o una app real, a través d’un treball experiencial i engrescador que els empoderi a passar de ser consumidors digitals a creadors digitals.

El concurs també busca reforçar la formació tecnològica dels docents que ho requereixin, així com augmentar els recursos digitals dels centres educatius dels projectes guanyadors.

Participants

El concurs de creació de llocs web s’adreça a estudiants de  5è i 6è de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior.
El concurs de creació d’aplicacions es compon d’una única categoria en la qual hi poden participar alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior

Els projectes han de ser creats pels estudiants, en grups d’entre 2 i 5 persones tutoritzades pel seu mestre. La inscripció dels projectes al concurs l’hauran de fer els mestres en nom dels seus alumnes. Un mateix docent pot ser el tutor/a de diversos grups.

Els mestres no poden crear el continguts del projecte digital, però com a tutors han de complir les seves funcions de tutoria i ajudar al grup a desenvolupar-lo, així com donar a conèixer i explicar les instruccions del concurs als alumnes. El tutor/a del grup, és el responsable que aquest compleixi les normes del concurs.

 

Formació a professorat

Els docents que ho sol·licitin podran rebre formació en línia a través de webinars. Les classes a distància s’organitzaran en els horaris que tingui major audiència i es repetiran entre els mesos de setembre, octubre i novembre. Durant el webinar els mestres podran fer consultes en directe a través del xat.

Categories

Millor web del concurs
Aquesta categoria té dos premis: un determinat pel Jurat del concurs i l’altre determinat per un procés de votació popular.

Millor App del concurs
Aquesta categoria té dos premis: un determinat pel Jurat del concurs i l’altre determinat per un procés de votació popular.
A la categoria de millor App concursen tots els projectes presentats al concurs, en una única categoria que engloba als alumnes de Batxillerat, Cicle Formatiu de grau Superior i Mitjà.

Subcategories
Millor web de Primària
Millor web de ESO
Millor web de Batxillerat i CFGM
Millor web de CFGS

Tema i Contingut

Tema:

  • El tema del lloc web és lliure. Pot ser proposat pels alumnes o pel docent.

Contingut:

  • El contingut de tots els llocs web presentats (text, imatges, animacions, música i sons) ha de ser propi o si es reprodueix s’ha de tenir el permís de l’autor/a i informar del seu origen.
  • Només s’avaluarà el contingut públic del lloc web.
  • El lloc web que feu ha ser creative commons o de llicència lliure i ha de portar el logotip de la llicència de creative commons que hagueu escollit.
  • El contingut del lloc web ha de ser com a mínim en català. També es valorarà molt la correcció ortogràfica i sintàctica del web. Podeu trobar recursos gratuïts que us poden ajudar a l’apartat de recursos del web websalpunt.cat.
  • A la pàgina principal del vostre lloc web ha de constar el logotip del concurs Webs al punt .cat i un enllaç al seu web (http://www.websalpunt.cat), a més a més del logotip del registrador i l’enllaç a la seva pàgina. Podeu trobar els logotips a l’apartat de recursos del lloc web websalpunt.cat.
  • No s’admetran continguts que incitin a l’odi, la violència o la discriminació o que vulneri la legalitat vigent.
  • Si el lloc web no compleix les normes del concurs, la organització el pot desqualificar i treure del concurs i/o suspendre el servei d’allotjament i el grup concursant que l’estigui fent servir.

Característiques tècniques:

El registrador que participa aquest any al concurs Webs al punt .cat, dinahosting, us ofereix com a mínim:

  • 5GB d’allotjament web
  • 50GB de transferència mensual
  • PHP5
  • 1 base de dades de MySQL
  • Servidors de DNS
  • Gestió del DNS
  • 3 comptes de correu electrònic amb 100MB cadascun
  • 1 compte d’accés per a FTP

El lloc web/bloc ha de mostrar al navegador el domini .cat, però no cal que estigui allotjat necessàriament a l’espai posat a disposició per part del registrador. Es triï l’opció que es triï, cal que surti al web el logotip del registrador.

Calendari i operativa

  • Del 12 de setembre de 2017 al 15 de gener de 2018

    Periode en el qual la convocatòria per a inscriure’s al concurs Webs Al Punt 2017-18 està oberta.

Us podeu registrar des del següent enllaç que també trobareu disponible al web del concurs www.websalpunt.cat.
Per a registrar el vostre lloc web amb els registradors

  1. Trieu el millor nom per al vostre projecte web amb el domini .cat
  2. El professor/a envia la vostra inscripció al concurs i el nom del domini triat al correu info@websalpunt.cat. En aquesta inscripció heu d’indicar:
  • Nom del domini triat.
  • Nom dels membres de l’equip.
  • Nom i contacte del professor/a.
  • Curs i centre educatiu.
  1. Un cop acceptada la proposta, el professor/a rebrà al seu correu de contacte un codi d’inscripció al concurs.
  2. Els participants registren el domini utilitzant el codi que us enviem amb un el registrador acreditat pel .cat que col·labora en el concurs.
  3. El registre i el primer any d’allotjament del vostre domini serà gratuït, gràcies a la gentilesa de la Fundació puntCAT i del registrador.
  • Del 12 de setembre de 2017 al 15 de març 2018

    Període de treball i creació del vostre projecte. Durant aquest període la l’equip de Webs al punt és a la vostra disposició per a qualsevol dubte o aclariment a través del correu electrònic: info@websalpunt.cat.

  • 15 de març 2018 a les 23:59h

    Data límit de lliurament de tots els llocs web i aplicacions a concursar.

Projectes Web
Quan tingueu el vostre lloc web acabat, envieu un correu a info@websalpunt.cat avisant-nos quan el vostre lloc web estigui acabat i responeu a les 4 preguntes.

1 – Dades del lloc web: nom del domini, nom de l’equip, curs i centre educatiu.
2 – Finalitat té el lloc web i per a quina audiència s’ha fet.
3 – Drets del lloc web: què s’ha fet per a protegir els drets d’altres autors. Què s’ha fet per a evitar el plagi del vostre lloc web.
4a – Raons per les que creieu que, basant-vos en els criteris d’avaluació, el vostre equip hauria de guanyar un dels premis del concurs.
4b – Si sou alumnes de CFGS i heu fet una aplicatiu amb una funcionalitat que ja existeix, indiqueu quines són les innovacions que aporta.

Projectes App
Pel que fa als projectes d’aplicacions, quan tingueu el vostre projecte acabat, envieu un correu a info@websalpunt.cat avisant-nos quan el vostre lloc web estigui acabat i responeu a les 6 preguntes.

  1. Dades sobre el projecte d’App: nom de l’App, nom del domini web on hi ha la descripció, nom de l’equip, curs i centre educatiu.
  2. Finalitat té la vostra aplicació mòbil i per a quina audiència s’ha fet.
  3. Drets del l’App: què s’ha fet per a protegir els drets d’altres autors. Què s’ha fet per a evitar el plagi de la 
vostra aplicació.
  4. Per què creieu que, basant-vos en els criteris d’avaluació, el vostre equip hauria de guanyar un dels 
premis del concurs.
  5. La vostra App segueix un model sense ànim de lucre o un model de negoci? Si segueix un model de negoci, de quina forma teniu pensat guanyar diners amb la vostra App?
  6. Quina creieu que pot ser la competència de la vostra App, existeixen referents semblants a la vostra proposta?
  • 26 de març 2018

    La Fundació puntCAT publica tots els llocs Web i Apps presentats i acabats a http://www.websalpunt.cat i els passa als membres del jurat per a la seva avaluació i selecció. El jurat farà una preselecció de tots els projectes presentats al concurs i escollirà 3 finalistes per a cada categoria.

    En paral·lel s’habilita un procés per a què els internautes puguin votar el seu lloc web i aplicació preferits, d’entre els que participen al concurs de Webs al punt .cat.

  • Del 26 de març al 13 d’abril de 2018 a les 17:00h

    Votació popular a través dels M’agrada de Facebook.

La detecció de mètodes fraudulents per a la obtenció de vots/m’agrades (compra de vots/m’agrades, vots/ m’agrades provinents de perfils falsos … etc. ) serà motiu de desqualificació automàtica del grup beneficiat per aquest tipus de vots. Donat el cas, es comunicaria la desqualificació al grup afectat i no es podria recórrer.

 

  • 18 d’abril 2018

La Fundació puntCAT enviarà als mestres representants dels grups seleccionats (3 per cada categoria) la notificació juntament amb les instruccions per a la presentació pública dels projectes seleccionats.

  • 11 de maig 2018

    El dia 11 de maig, es celebrarà a Barcelona la Jornada final de WAP 2017.
    La seu exacta s’anunciarà amb antelació a l’esdeveniment.

En aquesta jornada, tots els grups finalistes hauran d’exposar els seus projectes al jurat i públic assistent de cada categoria. Després d’una deliberació final, es donarà pas a l’entrega de premis als grups guanyadors.

Jurat

El jurat de WAP.cat és designat per la Fundació puntCAT i està format per experts i expertes del món de la comunicació, el disseny, l’ensenyament i la tecnologia. El jurat es dividirà en tribunals que avaluaran cadascuna de les diferents categories.

Criteris de Valoració

Criteris obligatoris

Els continguts indispensables per a que un projecte entri a formar part del concurs els trobareu a l’apartat 8 “Tema i contingut” d’aquestes bases. Tot projecte que no compleixi amb aquests requeriments previs serà desqualificat.

Criteris específics de valoració per a llocs web

A més dels criteris obligatoris descrits, s’avaluaran els següents conceptes englobats en 4 blocs. Cada bloc es puntuarà sobre 25 punts i, per tant, la puntuació màxima pot ser de 100 punts.
A més a més, el jurat valorarà positivament si el contingut i disseny del web són propis i originals i, als alumnes de CFGS, se’ls valorarà amb més punts si desenvolupen un programa o mòdul que faci alguna funcionalitat.

A continuació trobareu els aspectes que el jurat tindrà en compte sobre cada web per a determinar la seva puntuació:

1.Atractiu

  • El contingut del projecte és atractiu per a l’audiència a qui va dirigit.
  • Es valorarà positivament la diversitat dels recursos utilitzats: text, arxius d’àudio, vídeo, etc.
  • Contingut actualitzat
  • Possibilitat d’interacció.
  • Lloc web dinàmic.
  • Bona llegibilitat del text.
  • Textos escrits correctament i de redacció àgil.
  1. Usabilitat
  • Nom del domini senzill i fàcil de recordar.
  • Lloc web ordenat i ben estructurat. Informació ben prioritzada.
  • Correcció ortogràfica i sintàctica dels idiomes utilitzats.
  • És fàcil navegar pel contingut. Instruccions de navegació clares. Fàcil de trobar la informació per a l’usuari.
  • Les pàgines estan complertes, no hi manca informació.
  • Les imatges estan ben comprimides i no triguen a descarregar-se.
  • Els enllaços funcionen correctament.
  • El guió, el text, els diàlegs i les imatges, s’adapten al públic que visitaria el web.
  • L’audiència a qui va dirigit pot trobar el contingut en la seva llengua nadiua.
  • Operativa de funcionament compatible amb tots els navegadors.
  • Web responsiva.
  • El web ofereix una visió de conjunt del contingut.
  1. Fiabilitat
  • El contingut, és fiable.
  • S’identifica clarament qui el produeix.
  • El contingut, compleix la legislació del país.
  • L’administrador/a del web, s’ha assegurat que el contingut no infringeixi els drets de propietat intel·lectual d’altres persones o organitzacions.
  • Un visitant del web, pot fer servir el contingut de manera segura.
  • El lloc web no ofereix continguts que puguin ser ofensius per a usuaris menors d’edat o que en puguin afectar seriosament el desenvolupament.
  • Si el lloc web recull dades personals, es fa de forma justificada, indicant bé el motiu i de manera coherent i s’informa sobre la política de privacitat de les dades.
  • El contingut, ofereix informació transparent sobre la confidencialitat de les dades personals indicant la política de privacitat d’aquestes dades.
  • El web inclou informació de contacte.
  • Es fan servir textos alternatius per a les imatge (etiquetatge i paraules clau).
  1. Competència i comprensió d’Internet
  • El projecte reflecteix que els estudiants saben com funciona un lloc web.
  • El lloc web conté material audiovisual ( imatges, vídeos, àudio)
  • El material Av està col·locat de forma coherent amb el contingut i està comprimit correctament, amb curts temps de descàrregues.
  • Els enllaços funcionen correctament.
  • El lloc web funciona amb tots els navegadors
  • Les dimensions del lloc web són correctes
  • Els desplaçaments verticals i horitzontals pel lloc web funcionen correctament.
  • El logotip superior del lloc web enllaça amb la pàgina inicial.
  • El web inclou d’alguna manera, encara que no funcioni realment, espai publicitari reservat en cas que el projecte ho requereixi.

 

Criteris específics de valoració per a aplicacions mòbils

Les Apps que presenteu al concurs s’hauran de poder trobar al centre d’aplicacions corresponent (Play Store, Apple Online Store, entre d’altres).

Les Apps es puntuaran sobre 115 punts on la correcció ortogràfica i sintàctica valdrà 10 punts. A continuació trobareu els aspectes que el jurat tindrà en compte sobre cada web per a determinar la seva puntuació:

  1. Concepte (35 punts)
  • Problema que vol resoldre.
  • Identificació clara de la necessitat/problema
  • Utilitat
– App útil per la vida quotidiana
  • Complexitat del problema
  • Adequació de la solució proposada
  • Solidesa del model de negoci
  • Nivell d’innovació. App innovadora
  • Originalitat de la solució i dels recursos utilitzats
  1. Usabilitat i experiència d’usuari (35 punts)
  • Estructura
  • Disseny estructural correcte
  • Facilitat per situar-se dins l’entorn o el procés
  • Adaptació a l’edat del públic al que va dirigit
  • Atractiu
– Combinació de colors/fons amigable
  • Atractiu visualment
  • Els continguts aporten valor afegit
  • Multidioma
  • Grau d’originalitat
  1. Desenvolupament tècnic (25 punts)
  • Fiabilitat
  • Funcionament correcte
  • Assoliment resultat esperat
  • Recursos utilitzats són estàndards
  • Utilització correcta dels recursos
  • Utilització de llibreries
  • Es valorarà positivament que pugui ser utilitzada tant des de dispositius Android com des de dispositius d’Apple
  1. Web de presentació (10 punts)
  • Totes les aplicacions hauran de tenir un lloc web .cat de presentació.
  • Per als continguts d’aquest lloc web s’apliquen tots els criteris obligatòries definits a l’apartat 8 “Tema i contingut” d’aquestes bases.
  • Explicació clara de la utilitat de l’App
  • Oberta a la participació per conèixer l’experiència de l’usuari

 

 

Premis

Els projectes guanyadors, rebran premis tant per als integrants del grup com per al docent i per al centre educatiu:

Per al centre educatiu: Dotació econòmica de1.000 euros per a invertir en material tecnològic per al centre.

Equips guanyadors: Experiències formatives i de reconeixement (s’anunciaran prèviament a la jornada final), vals de compra per a material tecnològic.

A més dels premis de les diferents categories també es premiarà al centre educatiu amb més inscrits i al centre educatiu amb més participació femenina.

Reserva de modificació o anul·lació

La Fundació puntCAT es reserva el dret de prorrogar, modificar o anul·lar el concurs en cas de força major.

Torna